donderdag 16 februari 2012

Astrid Joosten hekelt luchtvaart en verzekeraars in Kanniewaarzijn


Astrid Joosten hekelt luchtvaart en verzekeraars in Kanniewaarzijn

Bijna een miljoen mensen zagen onlangs de start van een nieuw seizoen Kanniewaarzijn, een satirisch consumentenprogramma met Astrid Joosten. De Vara-presentatrice is dolenthousiast dat haar programma aanslaat, nadat het eerder zoeken was met Hof van Joosten en Alles Draait Om Geld.

“Klachten van consumenten op een ludieke manier behandelen is tijdloos. Daarom denk ik dat dit programma wel eens heel lang mee kan gaan”, zegt ze in Televizier. Astrid Joosten staat te popelen om luchtvaartmaatschappijen en verzekeraars flink aan te pakken.

“We hebben elke week 1,2 miljoen kijkers, dus als we ene bedrijf in een kwaad daglicht zetten en dat klopt niet, zijn we de sigaar. Het is wel lachen op de buis, maar daarachter zit een voortraject van ongelooflijk veel research van goede journalisten”, vertelt Astrid Joosten over de makers van Kanniewaarzijn.

“Een moeizame branche is de luchtvaart. Als ik een kaartje voor een theatervoorstelling heb, kan ik dat zonder problemen aan iemand anders geven als ik niet kan. Dat kan bij luchtvaartmaatschappijen niet, zodat zij mijn stoel nog een keer kunnen verkopen. Dat is gewoon diefstal. Verzekeringsmaatschappijen zijn net zo. Zij maken meer winst naarmate ze minder uitkeren. Dan kun je op je vingers natellen hoe dat er soms aan toegaat. Dat vind ik buitengewoon oneerlijk”, aldus Astrid Joosten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten