woensdag 11 mei 2011

Astrid Joosten wil nog jaren door met nieuw programma Kanniewaarzijn

VARA presentatrice Astrid Joosten wil nog jaren door met nieuw programma Kanniewaarzijn.
Astrid Joosten wil nog jaren door met haar nieuwe satirische tv-show Kanniewaarzijn. De 53-jarige presentatrice is momenteel elke vrijdag te zien met het programma, dat redelijk goed scoort.
“Met Kanniewaarzijn kunnen we volgens mij jaren door“, zegt Astrid Joosten in Televizier. Kanniewaarzijn betekent het voorlopige einde van haar tv-show Alles draait om geld.
“We focussen ons nu hierop en hopen dat het aanslaat. Zo niet, dan kan ik me voorstellen dat we na één serie teruggaan naar Alles draait om geld.“
Zowel Alles draait om geld als Kanniewaarzijn komen uit de koker van Astrid Joosten zelf. “In Alles draait om geld hadden we de rubriek Weggegooid geld. Die was zó sterk dat ik samen met de eindredacteur heb bedacht hoe we daar een eigen programma van konden maken.
Het idee zouden we dan even in de la leggen om het op een goed moment tevoorschijn te halen.
Maar toevallig kwam de VARA-directeur naar ons toe met de vraag of we niet nog een Hoe Bestaat Het-achtig programma konden bedenken, maar dan anno 2011.
Het was voor het eerst in mijn leven dat ik niet met een programma hoefde te leuren in Hilversum.“
Astrid Joosten vindt Kanniewaarzijn een van haar leukste programma’s ooit. “Ik stort me vol in Kanniewaarzijn en vind het heel leerzaam.
Een filmpje maken en interviews doen, dat kan ik wel. Satire is voor mij een compleet nieuwe tak van sport die ik nog moet uitvinden. Dat maakt dit programma tot een grote uitdaging”, aldus Astrid Joosten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten